Blog 8

Logs en verantwoording afleggen
Om te kunnen voldoen aan de regelgeving in bijna alle industrietakken, moeten gebruikers van remote desktop software natuurlijk logs kunnen bijhouden van hun remote support activiteiten. Zij moeten immers ook volledige verantwoording kunnen afleggen.

Met ISL Online is het voor IT-beheerders gemakkelijk mogelijk unieke (individuele) gebruikers te herkennen, te (laten) zien welke systemen verbonden waren en ook, bij een sessie-opname, na te gaan welke acties zijn uitgevoerd via de remote verbinding. Deze gegevens kunnen nog meer gedetailleerde informatie verstrekken over een operator, een client, IP-adressen, enz.

Integratie met een 3rd party log- of rapportage-oplossing (zoals Kibana) is ook mogelijk.

Functies beperking
Remote desktop software is natuurlijk een universele tool die in vrijwel alle branches over de hele wereld wordt gebruikt. Als gevolg daarvan zijn er talloze verschillende “use cases”, die om flexibele oplossingen vragen. Een voorbeeld is een zekere beperking van functies instellen om te conformeren aan specifieke veiligheidsstandaarden.

De ISL Online software laat je daarnaast functies beperken die beschikbaar zijn bĂ­nnen een sessie: controle krijgen over de remote computer, bestanden overzetten tussen client en operator, en vele andere functies.

Een voorbeeld van waar de beperking van een functie essentieel is: een bankmedewerker moet het computerscherm van een client kunnen zien, maar mag zelf nooit zijn/haar eigen bureaublad kunnen delen. In dit geval kan ‘bureaublad delen’ voor de desk (dat is de bankmedewerker) worden uitgeschakeld.

 

Deze website maakt gebruik van functionele, tracking en analytische cookies. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring